Nepal 2.0 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Shireen Kobus - WaarBenJij.nu Nepal 2.0 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Shireen Kobus - WaarBenJij.nu

Nepal 2.0

Blijf op de hoogte en volg Shireen

16 Maart 2016 | Nederland, Nederland

Hallo iedereen,

Welkom op mijn nieuwste reisblog! In deze blog zal ik jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen tijdens mijn tweede reis naar Nepal die op 4 april gaat beginnen.

Het afgelopen jaar was er een vol hoogte en dieptepunten. Wegens mijn gezondheidstoestand heb ik een jaar met school moeten stoppen. Het afstudeeronderzoek dat ik opgezet had binnen Saxion om in Nepal uit te voeren kon hierdoor niet doorgaan. Een hele zware domper! Mijn doel hierbij was om mijn afstuderen te combineren met het in kaart brengen van mogelijkheden om in de toekomst een bedrijfje of project te starten. Ondanks alles heb ik mijn moed bij elkaar geraapt en een ticket geboekt om alsnog dit doel te bereiken. De beste keuze die ik kon maken!

Sinds mijn eerste reis naar Nepal in 2013 heb ik bijna wekelijks contact gehouden met mijn gastgezin en collega’s uit het ziekenhuis waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan. Nog steeds vind ik het bijzonder ervaren te hebben in wat voor korte tijd je zo’n speciale band op kunt bouwen met mensen waarvan jij in alles totaal verschilt. Ik kan zeggen dat deze mensen mijn tweede familie zijn geworden, die ik straks eindelijk weer in mijn armen kan sluiten.

De voorbereidingen voor vertrek zijn weer in volle gang. Ik wil mijn eigen bagage (hoe moeilijk ook) tot een minimum beperken om zoveel mogelijk spullen voor de lokale bevolking mee te nemen die ik daar uit kan delen. Ik ben van plan om in dorpen die zwaar getroffen zijn door de aardbeving te helpen waar nodig. Daarnaast wil ik erachter komen waar de bevolking behoefte aan heeft en kijken of ik hun hulpvraag in de toekomst kan vertalen naar een project of bedrijfje.

Door de verhalen waarmee ik na mijn eerste reis terug kwam werd mijn familie natuurlijk ontzettend nieuwsgierig. Nog voordat het vast stond dat ik opnieuw zou vertrekken vroeg ik mijn vader ook te komen als ik opnieuw terug zou gaan. Toch wat licht gespannen beloofde hij me te komen als ik een ticket zou boeken. Nog geen week later vertelde ik hem dat het ticket binnen had, hij kon dus niet meer terug haha! Omdat mijn kleinste broertje ook heel graag alles met eigen ogen wil bekijken, komen ze samen 2 weken bij me langs. Ik kan niet wachten om ze alles te laten zien.

Over een paar weken deel ik mijn eerste avonturen met jullie vanuit het prachtige Azië!

Liefs Shireen

  • 16 Maart 2016 - 20:40

    Mariët Mensink:

    Wat knap van je Shireen om weer af te reizen. Ik wens je heel veel succes en plezier en wat leuk dat je vader en broertje ook nog komen.

    Groetjes, Mariët

  • 17 Maart 2016 - 08:52

    Wim Petersen:

    Namaste......

    Ik ken Nepal. Heel veel succes en dank voor je boeiende verhalen in een mooie schrijfstijl

  • 15 April 2016 - 15:42

    Hans Van Lochem:

    Namste Shireen. Ga je zeker volgen. Wij waren 2x in Nepal 2013 en 2015. Kreeg een tip van je tante minie w.
    dat je in Nepal was. Zorg goed voor jezelf. Veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shireen

Actief sinds 09 Okt. 2012
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 142419

Voorgaande reizen:

04 April 2016 - 03 Juni 2016

Nepal 2.0

03 Augustus 2014 - 09 September 2014

Backpacken Thailand en Cambodja

03 Februari 2013 - 01 Juli 2013

Volunteerwork Nepal, India, Sri Lanka

Landen bezocht: